Kalite Birimi
17 Şubat 2023

KALİTE YÖNETİM BİRİMİ TEMEL İŞ, SORUMLULUK VE YETKİLER:

  • SHKS-İl Ambulans Servisi (İAS) çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlar. Düzenli olarak değerlendirilmesi, düzeltici faaliyetlerin gerçekleştirilmesi, SKS için gerekli eğitimleri Eğitim Birimine bildirilmesi ve kalite sistemindeki gelişmelerin uygulatılmasından sorumludur.
  • Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmek, sistemin işletilmesi ve geliştirilmesinden sorumludur.
  • İl Ambulans Servisi Başhekimliğinde Kalite Sisteminin mantığını benimsetmek, yürütmek ve devamlılığını sağlamak için gerekli prosedür, talimat, form, görev tanımı ve diğer dokümanların hazırlamasından sorumludur.
  • Kalite Yönetim Sisteminin performansı ve iyileştirilmesi için herhangi bir ihtiyaç olduğunda üst yönetime rapor eder.
  • Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili dokümanların (prosedür, talimat ve formlar vb.) yayınlanmasını, güncelliğini, sürekli kullanılır olmasını ve kontrolünü sağlar.
  • Bölüm hedeflerine yönelik, bölüm tarafından yapılan analiz sonuçlarını başhekim ile birlikte değerlendirir.
  • Öz Değerlendirmeleri yönetir ve hizmet sunumuna yönelik istatistikî bilgileri değerlendirir.
  • Yönetimi öz değerlendirme sonucunda tespit edilen uygunsuzluklara yönelik bilgilendirir ve gerekli iyileştirme çalışmalarını yapar
  • İstenmeyen olay bildirim sistemine ilişkin süreçleri yönetir
  • Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile ilgili konularda üst yönetim ile görüş alış-verişinde bulunur.
  • Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile ilgili konularda toplantıları organize eder.
  • Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili aksaklıklar ve eksiklikler hakkında üst yönetime bilgi verir.
  • Her türlü Düzeltici Önleyici Faaliyetleri onaylar, takip ve kontrolünü yapar.
  • Hasta ve çalışanların geri bildirimlerinin alınmasına yönelik çalışmalar (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, görüş,  öneri ve şikâyetlerin alınması gibi) yönetir.
  • Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetir.
  • Kalite yönetiminin etkinleştirilmesi amacıyla kurulacak komiteleri belirler.
  • Komite üyelerinin görev tanımları sorumluluk ve yetki alanlarını belirler.
  • Dış kaynaklı dokümanların güncelliğini takip eder, birimlerde en güncel olanların kullanımda olmasını sağlar.
  • Kalite Yönetim Sistemi dokümanlarının kayıtlarını tutar.
  • Dokümanların güncel hallerinin birimlere dağıtımını yapar.
  • Revize edilmiş dokümanların birimlerde kullanımını engellemek için toplatır.
  • Revizyon görmüş dokümanların yeni hallerinin birimlere dağıtımını yaptırır, iptal edilmiş nüshaları birimlerden alır ve bir örneği dışında hepsini imha eder.
  • Tüm dokümanların, Dokümanların Kontrolü Prosedürü’ ne uygun olmasını sağlar.
  • Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile ilgili konularda toplantıların duyurusunu ve hazırlığını yapar.
  • Kalite Yönetim Birimi görevleri ile ilgili kanun, yönetmelik, yönerge, genelgeleri takip ederek gerekli güncellemelerin yapılmasını sağlar.